söndag, juli 23, 2006

För övrigt...

  1. kokade jag och Petra hjortronsylt innan jag gick till jobbet i fredags.
  2. var hjortronen av årets skörd.
  3. var det roligaste i filmen om syskonbarnet Erik när Frida enligt barnmorskans rekommendationer ska väcka Erik för att han ska äta var tredje timme vare sig han vill eller inte. Hon ruskar och skakar på det lite spädbarnet och är ironisk men han kan bara inte väckas. Och jag som trodde att man slutade med såna rekommendationer typ på 60-talet eller nåt.
  4. verkar flott och rök täcka svettlukt bra. Har inte tvättat den enda arbetsskjortan på typ 4 veckor. Men den luktar bara flott och rök. Det räcker i och för sig rätt bra.
  5. såg jag Christer Sjögren soundchecka när jag gick från jobbet i fredags. Han skulle uppträda där.
  6. ska jag se Storsjöyran och jobba till helgen.
  7. ska vi på Urkult.
  8. ska vi till fjälls.
  9. grubblar jag varje sommar på vilken musik jag skulle spela om jag var sommarpratare.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hjortron är kanske det underbaraste bäret som finns! Jag kan inte förstå att min tjej inte giller det!

24 juli, 2006 15:10  
Anonymous Anonym said...

Ironisk? Hur?

25 juli, 2006 20:56  
Blogger Jon Söder said...

L-A: Petra gillar ine heller hjortron - men hon plockade solidariskt.

Fredrik: Tja - det gick ju inte att väcka honom. Hela grejen med kartlagda måltider exakt var tredje timme verkar lite orimlig. Han säger ju till när han är hungrig. Vore han i behov av mat skule han ropa på det istället för att sova som en sladdrig sten.

28 juli, 2006 14:32  
Anonymous Anonym said...

Hjortron for president. Vi plockade några till sylt på Stornäsan förra veckan.

F.ö. slutade man med de rekommendationerna på 60-talet. Iaf i resten av Sverige.

02 augusti, 2006 18:21  

Skicka en kommentar

<< Home