söndag, oktober 01, 2006

Eeh eBay??

Är det bara jag som är obegåvad eller? Jag har försökt fatta hur eBay funkar i flera dagar. Jag har registrerat mig där och på PayPal för att kunna betala säkert. Idag kände jag mig mogen att handla. Jag lägger bud och jag väljer att köpa nu. Och uppmanas visa vem jag är genom att knappa in typ allt som står på VISA-kortet. Två gånger har jag gjort det. Men ingenstans står det att jag lagt bud eller hur det gått.

Snart kanske det visar sig att jag beställt typ 12 grunkor från Hong Kong.

Förut i veckan beställde jag toner till skrivaren på ink-club. Det gick på 5 minuter. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att jag ägnat 4 timmar minst åt eBay (med det vill jag alltså säga att jag förstår hur man köper grejer på Internet). Grejen är att vi hittat små prisvärda grunkor som kan vara värda besväret. Men hittills har jag alltså inte lyckats. Jag fattar inte hur eBay kan vara så stort när det är så krångligt att använda. Eller framställs det bara som stort i media?