söndag, oktober 22, 2006

mini-Gudrun, VM och Skäggetorp


  • Jag har bytt däck. Spelade radio så att batteriet dog och var tvungen att åka bil bara för att ladda batteriet. Kändes fantastiskt onödigt.
  • Såg statsministern för det nya arbetarpartiet från ministermötet på TV igår. Han såg lika bortkommen ut som Anders Björck en gång gjorde när han gick i zick-zack på röda mattan. En blivande klassiker?
  • Missade Anders och Måns. De tillhör annars favoriterna för det mesta eftersom de helre utsätter sig själva än andra.
  • Det ser ut som en mini-Gudrun farit fram här i Östersund och tufsat till träden. Tung blötsnö på lövträd med löv har den effekten.









Träden utanför balkongen för ett år sedan och idag.

  • Festivalen var toppen. Ovant att inte kuta runt runt hela tiden utan att bara vara scenvärd. Besökarantalet fortsätter att öka.
  • Och jag fick cred. Delade ut tävlingskommiténs specialpris på Studentspelmanslags-VM i egenskap av att vara VM:s grundare. Jag var stolt som en tupp varje gång någon kom fram och förvånat konstaterade att jag hittat på VM. I år var gissningsvis 240 personer med i VM. Det är fascinerade att en liten idé kan få så många att träna idogt. Som en annan prisutdelare sa så var varje spelmanslag på VM (12 st) bättre än de bästa spelmanslagen var på 70-talet (och då antar jag att det fanns djävligt många lag).
  • Jag bakar matbröd med hjälp av färdigmix. Jag har aldrig varit intresserad av bakning förut, men bakade för några veckor sedan med elever på jobbet. Nu vet jag hur lätt det kan vara.
  • Jag läser "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Han skrev Thrillertrilogi och sne dog han innan den hann ges ut. Boken är lite klumpigt skriven med väl många detaljer. Men nu, en bit in i boken har det blivit rejält spännande så jag bryr mig inte.
  • Och just det... Jag och Petra har förlovat oss nästan sex år efter vi blev ihop. I Skäggetorp. Det låter kanske idylliskt, men är en av Linköpings bespottade förorter. Där bodde Petra när vi blev ihop.
  • Det känns fint att ha ring. I början tyckte jag den var vräkig, men det är skönt att ha något att pilla på som är Petra när vi jobbar mer än 60 mil ifrån varandra.
  • En lista utan tema är helt knäpp. Men det blir lättläst och det ser ut som att man har ordning och reda.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till förlovningen. Läste i TH. Glada nyheter!

22 oktober, 2006 20:53  
Blogger Carina Starkström said...

Man får gratulera. Skäggetorp ger ju onekligen händelsen ett visst socialrealistiskt skimmer.

23 oktober, 2006 11:01  
Anonymous Anonym said...

Gratulerar! Själv har jag aldrig varit förlovad men jag antar att det känns fint! Grattis till Petra också!

24 oktober, 2006 22:07  
Anonymous Anonym said...

Vadå, köpte inte vi en tvättmaskin ihop eller nåt? De är ju också av nån inte fullt så nedbrytbar metall.

Men grattis! Är ni såna konserver att det blir bröllop nu inom ett år dårå?

25 oktober, 2006 00:17  
Blogger Jon Söder said...

Tack alla. Det känns helt fint att vara förlovad.

Enar: För vissa är inte en tvättmaskin samma som en förlovning. Satte ni in en annons i tidningen? Åtminstone här känns annonserandet lite som en del av konceptet. Man talar om för andra vad man gjort.

25 oktober, 2006 14:48  

Skicka en kommentar

<< Home