lördag, juli 03, 2010

I denna ljuva väntetid

Vi är på upploppet nu. Petra har föräldraledigt och jag har föräldraledigt och Olov är väl barnledig då. Det är slutet på en era eller eller två i våra liv. Min era som ensam hemma med Olov och Olovs era som enda barn och världens centrum. Snart ska vi pracka på honom ett syskon och hans första livskris. Och det har varit en kväll som det oftast bara är några få av per år när man bor i ett kallhål som Östersund. Villaidyll extreme med grillning, melon och nakenbad i uppblåsbara lilla poolen för Olov till två timmar efter hans äldre kusiners läggningstid. Det är lugnet just nu och jag vill att det aldrig ska ta slut och jag vill att han ska ha ett syskon. Det är såna här kvällar man skriver en sång eller en film om. När pojken leker lite barnsligt kan vi fnissa åt hans påhitt och mysprata om det som varit och om det som komma skall. Och det är just nu och just här och jag undrar om det egentligen - egentligen - blir bättre än så här.

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger nalle9 said...

Nuet är, kanske just på grund av sin oerhörda förändringskraft, den bästa stunden på jorden. Märkligt omgiven av minnen och framtid, ett smalt streck på tidsaxeln. Det gäller bara att som barnen våga leva där.

Vi tänker på er och håller alla tummar

b&e&h

04 juli, 2010 09:01  
Anonymous Pernilla H said...

Tänk att man, mitt i allt slit som det innebär att ha barn, plötsligt kan få de där magiska stunderna då allt känns helt fantastiskt. Fantastiskt i sig att man kan tycka att det är så fantastiskt hela det här levandet i ett konstant tillstånd av kaos med bajs och snor och skrik och trots. Men vad vore livet egentligen utan ungar? (jagkannogkommapåenheldelavvaddetvoremendettarviintehär)

Kom ihåg att ta kort på den nya ungen! Det glömmer man lätt bort annars.. Det blir inte riktigt samma bebisliv som med första. Hipp som happ är de sex månader..

04 juli, 2010 09:30  
Blogger Jon Söder said...

Nu vill vi, som barnet, leva där mitt i nuet eftersom framtiden känns lite besvärlig.

Tack för tipset om att ta bilder. Ska försöka tänka på det samtidigt som vi tänker på allt det andra.

12 juli, 2010 20:33  

Skicka en kommentar

<< Home