tisdag, februari 20, 2007

Telefonbus senior

Mobilkurs igår. En av de 80-åriga männen ringer upp den andre 80-årige mannen samtidigt som han ger luren till sin fru. Till att börja med fattar frun och han som svarar ingenting och 80-åring 1 skrattar så han kiknar. Han försöker prata men lyckas inte. Tårarna rinner och han försöker säga något flera gånger men lyckas inte pressa fram det genom skrattandet och de andra på cirkeln skrattar med.

En del tycker barn är härliga, men pensionärer kan vara ganska roliga de med.

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken strålande bild. Nästan så man vill ha en egen pensionär.

20 februari, 2007 16:05  
Blogger Henrik P said...

Pensionärer är coola!
På Härnösands folkhögskola, där jag gick 97-98, hade de datakurser för pensionärer. Vår IT-lärare berättade om en deltagande man som hela tiden kallade skrivaren för "kopiatorn".
Inget fel i det, tycker jag, det är ju i stort sett en kopiator, om än med digitalt original som sen kommmer ut på papper. :)
Tänker också på min gammelmormor, som jag att och tittade på vinter-OS med en gång (kan det varit när det var i Calgary?). Jag hade köpt jordnötter som tilltugg. Dessa kunde hon inte äta med sina löständer, men rådig som en dam från sekelskiftet är så tog hon helt sonika en mortel och gick lös på nötterna. Sen var de i utmärkt format även för henne.

23 februari, 2007 08:38  

Skicka en kommentar

<< Home