måndag, oktober 10, 2011

Natten mot måndag

Sådärja. Frost. Snöblandat. Äntligen slipper man vara osäker på vad det är för årstid. I onsdags var jag ute kvällstid efter mörkrets inbrott (heter det verkligen så?) utanför tomten för första gången i höst. Då insåg jag med kroppen att det är höst lite mer. Har lagt barn, plockat disk och hängt tvätt på kvällarna. Annars så:

  • Det där med att en svensk får nobelpriset i litteratur, är det inte väldigt stor andel av oscarsvinnarna som är amerikaner?
  • Råkar för övrigt ha några böcker av Tranströmer i bokhyllan, nån med hälsning och allt från författaren. Jag har ärvt dem av pappas moster Birgit som var psykologkollega med honom.
  • Såatte.
  • Den som sår sina blomfrön i slutet av juni har fina blommor när snön kommer.
  • Nu får tar jag inte barnen själv till badhuset mer. Det gick fint, men de börjar känna sig lite för säkra i sadeln. För många egna initiativ och för lite oro för att att komma långt från mig.
  • Vi har spanat på minigrävare under två veckor eftersom en granne dränerat huset. Grävmaskinisten berättade för Petra att han och kollegorna varit på det där - vad det verkar - människoföraktande vattenspelsprogrammet som TV6 ska visa och sprängt och grejat på också som en del av programmet.
  • Jag är gräsänkling igen. Tre kvällar lägger jag barnen själv.

1 Comments:

Anonymous Manomaria said...

Fördelen med att du skriver så sällan är att jag hinner glömma att jag läst ett inlägg...och får lika stor glädje av det andra gången jag läser det.

Men hallå - nu är det dags för en stressdecemberrapport, Jon. Världen väntar på dina ord.

10 december, 2011 00:15  

Skicka en kommentar

<< Home