söndag, februari 01, 2009

Bäbis-REM


Ibland är det tydligt att Olov drömmer. En kompis som är läkare har visserligen sagt att spädbarn inte drömmer, men en gång sa man att de inte kände smärta, så det tror jag vad jag vill om. Men ibland när Olov sover rör sig ögonen bakom ögonlocken och han grimaserar. Jag misstänker drömmar. Men om vad?
Äta?
Bajsa?
Bajs på tvären?
Rapa?
Rap på tvären?
Hicka?
Sova (drömma om att sova?)?
Livet i magen?
Födseln?
Byta blöja?
Mycket mer är det inte han upplevt.

Etiketter: , ,

7 Comments:

Blogger Unknown said...

Eller kanske
Pappa skrattar
mamma grimaserar
....

02 februari, 2009 19:38  
Blogger Unknown said...

Han drömmer väl om en playstation och att bli popstjärna som alla andra kids nuförtiden.

02 februari, 2009 21:50  
Blogger Fredrik B said...

jag håller en slant på födseln.
det var nog droppen, skulle jag tro att han tycker.

03 februari, 2009 14:51  
Blogger Unknown said...

Om det stämmer Fredrik, så är det riktigt bra jobbat. Det brukar ta flera års psykoterapi och en ordentlig 40/50-årskris innan någon kommer ihåg sin egen födsel.

04 februari, 2009 12:19  
Anonymous Anonym said...

Brukar inte du drömma om saker du inte har upplevt Jon? Med tanke på hur absurda drömmar jag har ibland, är jag glad att jag inte bara drömmer det jag har upplevt, eller tvärtom för den delen...

Grattis till den lilla drömmaren förresten!

15 februari, 2009 18:44  
Blogger Jon Söder said...

Ha ha. Bra poäng! Numera fnittrar han även i sömnen på ett sätt som han aldrig gör när han är vaken.

16 februari, 2009 13:40  
Anonymous Anonym said...

Jag har också svårt för påståendet att spädbarn inte drömmer!

/Fredrik A, tvåbarnsfar

10 mars, 2009 19:00  

Skicka en kommentar

<< Home