söndag, juni 22, 2008

Före och efter - baksidan

Istället för att blogga sattes det in en dörr i köket så vi inte ska behöva gå runt vårt mansion till hus för att få lite morgon- och lunchsol. För ett år sedan drygt skrev jag att det ingick i långtidsplanen för saker som vi ville göra. Jag trodde nog inte att vi skulle vara så snabba och det är knappast min förtjänst. Jag har mest agerat förvirrad hantlangare. Notera också på bilderna nedan att måbärshäcken är borttagen. Den står nu i Öd, kraftigt nedklippt för att inte törsta ihjäl av att ha fått rötterna avgrävda. Vi har också flyttat tre av bärbuskarna. De syns i nedklippta varianter av sig själva till höger i den nedre bilden.


Före - 10 juni 2007

Efter - 22 juni 2008

Kvar att göra: Stenläggningen. Vi har kommit övre ett parti osorterad skiffer som vi ska pussla ihop. Som de latmaskar vi är så skrapar vi bara bort lite gräsmatta (som vi lägger där häcken stått), lägger i lite duk mot ogräs och fyller på med lite sand. Om man ska vara riktigt duktigt ska man gräva bort jord, lägga duk, sen grus och sen sand. Vi hoppas att vårt slöare alternativ ska funka och gör eventuellt om någon gång i en avlägsen framtid.

Igår var det 15 grader i skuggan på förmiddagen men 35 i solen på uteplatsen. Köket var i vanlig sommarsolsordning obrukbart på grund av värmen. Nu har vi precis skaffat vår fjärde dörr till huset. Materiellt överflöd har blivit vår grej.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

It's just amazing! Well done broder, jag blir impad och vill komma och provsitta...

23 juni, 2008 20:28  

Skicka en kommentar

<< Home