onsdag, juni 18, 2008

Budget i balans

Jag fick nytt bankkonto och kort när vi köpte hus förra året eftersom jag bytte bank. Det gick bra att komma ihåg den nya bankkoden som jag inte fick bestämma själv. I april i år fick jag - efter typ tre månader - koden till ICA-kortet (no more vuxenpoäng där inte, har redan Medmerakort och har haft Hemköpskort). Efter att ha använt ICA-kortet en gång kunde jag inte komma på koden till nya bankkortet. Den nya koden störde ut den gamla.Sen har jag hankat mig fram på pengar som jag för länge sen fick kontant i något sammanhang jag inte minns. Jag har köpt något på nätet ihop med någon annan och fått pengar i cash osv. Och det har funkat fram tills den här veckan när jag skulle köpa byggvaror. Jag ringde banken och då visade det sig att den bortglömda koden fanns på Internetbanken. Jag har alltså i princip varit utan bankkort i 2 månader och därför köpt väldigt lite och har ganska bra med pengar på lönekontot. Det är fördelen med att inte alltid komma sig för med allt på studs. Och nu känner jag mig helt plötsligt väldigt fri och rik. Jag kan bara flasha med kortet var som helst och köpa det jag vill ha (men jag är så modest så det blir inte så mycket köpt). Bankkortet känns nytt och fräscht och jag har blivit lite bredare över axlarna över att veta att jag inte behöver fundera på om jag har tillräckligt med pengar i plånboken.

Etiketter: ,