tisdag, juni 17, 2008

Dill och gräslök, en Trocadero och en deckare

Oää. Jag är så trött. Vill inte göra något. Läsa ut boken jag läser och äta dill- och gräslökschips och dricka Trocadero. Jag var hungrig sist jag handlade och då blir det sådär. Sen äter jag inte upp och kvar finns en öppnad chipspåse och en öppnad Trocadero och jag går och tänker på dem så fort jag är hemma. Dill och gräslökschips och Trocadero. Det är så mycket scouthajk för mig. Då klarade jag mig i 48 timmar på 200 g chips och en och en halv liter läsk och det blev ändå kvar. En 33 cl läsk var mer än jag orkade med till maten. Ja, jag har varit scout. Dubbelt halvslag om egen part? Inga problem.

Ok. Boken jag läser då. Midvinterblod av Mons Kallentoft. En deckare som utspelar sig i Linköpingstrakten. Själva storyn är OK men språket är lite pretto och alla är 40-talsformella när de pratar med varandra och minsta kavajslag och dörrhandtag måste beskrivas. Min största behållning är att boken utspelar sig just i Linköping med omnejd eftersom jag bott där så länge. Jag har varit i Ramshäll, Vreta Kloster och Lambohov hur många gånger som helst. Jag får lite perspektiv på min Linköpingsvistelse eftersom boken utspelar sig några år efter jag flyttade från Linköping. Saker har förändrats sen jag bodde där.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Anna Maria said...

För mig var det mest frustrerande att känna igen alla ortsnamn och stadsdelar väldigt väl, utan att riktigt riktigt kunna placera dom i förhållande till varandra.
Annars var boken bra tyckte jag.

18 juni, 2008 18:26  

Skicka en kommentar

<< Home