onsdag, juni 28, 2006

Permans, Argentinsk tango och Bröderna Coen

Jag och Petra åt en varsin Bishop Burger på Bishop Arms igårkväll. Jag drack lättöl. Jag är 30 nu. På väg hem tittade vi in på Permans som hastigast. Där var det tangokväll och alldeles förtrollat. På det schackrutiga golvet dansade paren omkring helt inneslutna i sig själva, danspartnern och musiken. Det var så vackert och stilla. Lågintensivt till svajig tangomusik som lät 40-tal. Caféägaren fräste ut latté och kylskåpen durrade men det gjorde inget. Dansarna var av olika generationer och av helt olika stil men dansade med varandra. Alla verkade känna alla. Hjälten MiQ som hjälpte till med allt möjligt på Jamtli förra året var också där och såg som hämtad ut från en Bröderna Coenfilm. Hela scenen var som från en Bröderna Coenfilm.

Permans måste vara stans bisarraste café. En gång har det gått i 50-talstil. Detta har senare blandats upp med lite mellanöstern- och thaistil. Typ. Maten och fika är genomgående sunkigt och ägaren är sällan helt tillmötesgående. Dock är man välkommen att ha kulturarrangemang där mot att man inte tar något betalt. Det gör att en hel del spännande saker faktiskt händer på Permans. Dessutom ligger det med stora fönster på vägen ner mot Stora Torget så det är lätt att som förbipasserande slinka in och se vad som händer.

1. Jag vill också dansa tango.
2. Jag vill att Bröderna Coen ska upptäcka svensk folkmusik.
3. Tänk att ha ett sånt café.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skriver bra.

30 juni, 2006 02:04  

Skicka en kommentar

<< Home