onsdag, april 14, 2010

Ute och cyklar: Nordic cab

Alltså. Cykla. Jag har precis återupptäckt cyklingen. Inte cykling som i att flytta sig från punkt B (bostad) till punkt A (arbete) och tillbaks igen. Inte cykling som i att käka mil på landsväg eller i skogen. Utan cykling som i att vara 12 och inte riktigt veta om man ska hälsa på den ena eller den andra och medan man tänker på något annat så har man visst cyklat till ett tredje ställe. Det gå ju så otroligt fort att att cykla jämfört med att gå. Min och Olovs rörelseradie har i ett slag utökats kilometervis, för att inte säga milvis. Och när man inte ska vara någonstans en viss tid är det än så länge ganska roligt att ha en kärra på släp.

Lyckad testkörning i söndags. Jag är delvis klädd i vardagsdräkt från Vänsjö anno -1981.

Akta er er för att börja prata om cykelkärran med mig om ni har bråttom. Jag kommer entusiastiskt att visa varenda detalj och varenda finess och berätta om allt som jag skulle kunna använda vagnen till. Nordic cab alltså. En grej de inte nämner på hemsidan är livsmedelsinköp. Man skulle ju kunna använda vagnen som varuvagn. Självscanna, lägga maten direkt i kassar i vagnen och häkta vagnen på cykeln. Då börjar vi spara några i- och urplockningar. Behöver bara komma över mina aversioner mot självscanning och kufkänslan av att dra på en cykelbarnvagnsskidpulka inne i affären och lägga grejer i den.

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har precis insett att du har börjat skriva igen. Jippiii! Har saknat dina texter, du skriver både fyndigt och klurigt och tänkvärt. Jag har också en cykelkärra. Ingen som kan användas som pulka men ändå.

15 april, 2010 08:39  
Anonymous Anonym said...

Jag har kärrat flitigt sedan hela förra säsongen. Minst, minns inte 100.
Min vurma har ingalunda svalnat. Jag har båda däri, funkar fast de överskrider totalvikten. Mycket mysigt.

Fredrik B

15 april, 2010 21:55  
Blogger Jon Söder said...

Tack Maria! Anyone who drar a cykelkärra is a friend of mine.

På Nordic Caben är maxvikten 50 kg, men den ska visst vara testad för 75. På hemsidan berättar någon om hur han drog 85 kg för att reparera ett eller annat på fjället. Han gick och drog vagnen med skaklar.

21 april, 2010 20:39  
Anonymous Elsa said...

Hej! JAg är så väldigt intresserad av att köpa en Nordicc Cab men har inte sett någon i verkligheten och letar med ljus och lykta efter någon som har en som jag kan få titta på i östersundstrakten, och så hittade jag din blogg! Hör jättegärna av dig till mig! elsacederlund@yahoo.se

TAck! Mvh Elsa

27 mars, 2013 13:33  

Skicka en kommentar

<< Home